Psaní
Slavnost ukončena, galerie naplněna. Chlubí se pečlivými písankami a hemží se osobitostí psacích náčiní, pery. Děti to vzaly s nadšením a je to vidět. Měla jsem radost. S novinkou psaní perem přichází ale pro děti i jedna starost navíc – stres a strach, že něco pokazím a budu muset přeškrtnout. Úhledné škrtnutí nemůže pečlivé práci pokazit dojem, opravdu ne. A kdo si teď mne ruce, že na to vyzrál gumovacím perem, tak pozor, gumovací pero má tendence neškrtat, ale nechtěné na papíře “rošmrdlat” (pojem jednoho z Vás. A velice trefný! :)). Jak budeme naše děti vést? Při nácviku jsem pro škrtání, ale praxí vycvičená učitelka se již nehádá a ustojí i šmrdlání, přinese-li to klid vylekanému písaři :).
Psací úvodník jsem psala s nadsázkou, mám ráda, když se mi podaří vyloudit Váš úsměv ve stále náročných dnech….
Sešit opičky – pero – 8 slov, přepiš
řepa, řízek, řetěz, pařez, proutek, ubrousek, říkanka, kořen
Čtení
Čteš si z vlastní knihy. Usiluješ o pasování mezi čtenáře. Ještě tam pořád nejsi zarámovaný. Čteš 10 – 15 minut nahlas někomu dospělému. Máš-li pasování za sebou, čteš samozřejmě taky. Pasovaný neznamená pasivní 🙂
A jaké jsou koláče paní Prasátkové? /Co o nich napsali v textu./
° nejlepší koláče
° ovocné koláče
° koláče se šlehačkou
° velké koláče
Prohlédni si galerii, máme napečíno:)
Matematika
PS str. 37 / oranžová kytka (už tabulku dělali, neměl by být problém. Důležité pojmy jsou “sčítáme” – tu první tabulku a “odčítáme” – tu druhou tabulku.
PS str. 38 / číslice 20 (píšeme, mince, osa, rozklad čísla)
Titulním obrázkem vám Pepa posílá inspiraci, jak si můžete pohrát s geometrickými obrazci (Pepa navázal volně na cvičení modré slunce na str. 37). Přijmeš výzvu a vytvoříš geoobrazec do deníku:)?
–
–
–
–
Příklady dobré praxe.