Základní otázkou dnešního dne je: Co budeme dělat dneska ve škole.
Budeme číst
Dneska budeme číst o hrochovi. Dozvíme se malou část, jak hroch žije, co je pro něho důležité. Zároveň si připomeneme strategii “hlavní myšlenky”, tedy o čem hlavně je text. Bude o hrochovi jak žije v ZOO? Nebo bude hlavní myšlenka o tom, kde hroch žije. Nebo se budeme hlavně dozvídat, co hroch jí?
Před čtením
Odpověz si na otázky ANO nebo NE.
Kůže hrocha je citlivá na popálení sluncem. _________
Hroch je celý den ve vodě, aby ho neobtěžovaly mouchy. __________
Hroch umí dobře plavat. ____________
Hroch vyleze z vody, když je mu zima. __________
Hroch žere v noci. __________________
Čteme PS str. 41 / hroch, strategie hlavní myšlenky
Budeme číst jednoduše text. Nebudeme dnes nic vybarvovat, budeme si jen po každé dočtené větě říkat, co nám věta dala objevit za myšlenku. Věty zcela parafrázujeme. Např. Sluníčko může hrocha spálit. /Tato věta říká, že slunce může hrocha popálit, asi je to nebezpečné, popálení kůže bolí, to se mi už taky stalo, že jsem měl popálenou kůži. /
Po čtení
Vrátíme se k otázkám, které jsme vyplňovali před čtením. Budeme je porovnávat: Co jsme si mysleli na začátku a co si myslíme po dočtení. Co se nám potvrdilo? Nejsme-li si jisti, hledáme oporu v textu.
Uděláme otázky za textem.
Vyplníme pracovní list. Ten pošleme učitelce. Cíl: zapiš dvě informace, co ses v textu o hrochovi dozvěděl.
Pracovní list ke stažení zde:
Budeme psát
Písanka str. 7 / Oprav chyby
Důležité a nutné je s dítkem věty nejprve přečíst a na chyby ho upozornit. Připomínám, že ideální způsob jak spolupracovat je, že si větu přečtete nejprve vy, uděláte puntík pod slovo, které je špatně a slovo nahlas přečtete. je pak na dítku samém, aby chybu opravilo.
Nápověda: bolí, peří, Hynek, hříbátko
A známe. Základ by mělo být opsat dvě věty. To udělá každý. Kuklínci napíší věty tři a mravenečci to zvládnou celé.
Budeme dělat matematiku
PS str. 39 / žluté slunce
PS str. 39 / zelená kytka jeden sloupeček
PS str. 40 / druhou slovní úlohu – Pan Velký přišel koupit 8 kedlubnů……..
–
–
–
–
Příklady dobré praxe.