Zasedám dnes k počítači ve zvláštně radostné atmosféře. Jednak se dnes Vojtovým narodilo hříbátko. Jmenuje se Merlin Quo Vadis / zatím, jméno se zřejmě později změní/ a je to přesně ten hrdina, co na Vás dnes vykoukl hned v úvodním fotoateliéru. Hříbě nejde nesdílet… A jednak jsem za dnešní den odeslala rekordní počet zpětných vazeb a zatím je to ve fázi, kdy radost z domácí práce dětí výrazně převažuje nad ……… vším 🙂 /Skutečně, zahrnu-li do toho děti své, mluvím bez přehnaného přehánění :)/ Sdílenou praxí se můžete samozřejmě potěšit v příkladech dobré praxe ze včerejšího dne. Díky, jste skvělí.
Čtení
PS str. 23
Merlin se narodil přesně tak, aby mi TO vyšlo a mohli jsme motivování číst o domácích mazlíčcích. A protože umíme po dnešním dni šarmantně a s lehkostí užívat něco tak nepoetického jako jsou Vennovy diagramy, pustíme se ihned do práce, která bude následovat tu včerejší.
Pracovní list Zde: / Klidně si ho prohlédněte úplně na úvod, ať víte, “kýho soka” zvete na souboj. Tento list je totiž povinný./ Zde:
Před čtením
Připomeneme si, co se do Vennových diagramů zaznamenává a jakým způsobem. Děti určitě nezapomněly. Sám pracovní list napovídá, co budeme porovnávat – dva domácí mazlíčky: pejska Toma a kocourka Jerryho. Před čtením zkusíme společně s dětmi předvídat, co mohou mít kocour a pes společného a v čem se naopak mohou lišit. Tyto úvahy nezaznamenáváme, vedeme pouze ústní rozhovor.
Tom je zřejmě zlatý retrívr, protože je žlutý. Vybarvíme ho. TIP: Vygooglete dětem zlatého retrívra, budou mít větší představu.
Jerry je přesně ta kočka, která nám ráda přeběhne pro štěstí° přes cestu – je černý. Taktéž vybarvíme – tady spíše přebarvíme :).
Obě pastelky budeme opět užívat u čtení. Co je psí, bude žluté, co je kocourovo, bude černé. /Dítko by mělo vybarvovat tak, aby se k textu mohlo kdykoliv vrátit. Zkrátka lehce./
Čtení
Čteme text. Vybarvujeme věty podle zadaní výše.
Po čtení
Pracovní list, který jsme v úvodu prohlíželi. Vytiskneme / překreslíme do deníku/ a dítko vyplní. V každém poli stačí jediný záznam. Jednu věc napíši tedy k Tomovi, jednu napíši k Jerrymu a jednu vyberu, která je společná.
Vyplním úkoly za textem
Psaní
Dnes se zastavíme a zopakujeme si písmena. Využijeme ke psaní str. 35 v písance.
Napiš psace:
B b Y y K k L l P p R r S s Š š
Buďme trpěliví, písmo není zafixované, nechme klidně hledat děti v písankách a přijměme fakt, že mnohé zapomněly. Těžká bude asi i orientace v liniatuře, pomáhejme, tužkou třeba i předepisujme. Cílem se opakovat.
Matematika
I v matematice zastavíme a budeme si opakovat sčítání a odčítání do 10. Klikněte nejprve jednoduše na odkaz, v novém okně se vám otevře procvičování příkladů na školákov. eu. Po vypočítání příkladů kliněte na “kontrola”. Na světlé horní liště je možnost výběru více stránek:Od strany 6 jsou příklady tzv. s rámečkem. V numerice je to nejtěžší úkol a ten nás čeká i v pracovním sešitě. Procvičte na PC jak bude třeba, ale počítejte ještě i s prací v sešitě.
Odkaz zde:
PS str. 16
Vajíčko – nevyklubance žádné nemáme, takže nikdo nevybírá
Miminko – jeden libovolný sloupek
Mrně – dva libovolné sloupky
Škvrně – tři libovolné sloupky
Kuklínek – čtyři lib……
Mraveneček – vše. Kolik mravenečků ve třídě mám?
Prosba od vedení školy:
10 minut Vašeho času při vyplnění on-line dotazníku. Je nepovinný, anonymní, ale může pomoci. U nás jedině příkladem dobré praxe 🙂 Díky, kdo věnujete chvilku a odešlete.
–
–
–
–
Příklady dobré praxe.